Nadelen Bij een buitenlandse occasion is de historie niet altijd goed na te trekken (geen NAP). Na een proefrit ter plaatse kan blijken dat de hele reis voor niks was. De specificaties kunnen afwijken van de Nederlandse versies. Afhandeling garantie (vanwege afstand). Hoe krijg je de auto thuis? (Als Nederlands ingezetene mag je niet met een buitenlands kenteken in Nederland rijden, tenzij je een vrijstelling hebt voor BPM en MRB voor kortstondig gebruik. Deze vrijstelling is aan te vragen via de website van de Belastingdienst). Valkuilen: Groot-Brittannië en Zwitserland zijn geen lid van de EU. Bij import uit die landen ben je daarom invoerrechten verschuldigd. De auto komt niet overeen met wat er in de advertentie wordt aangeboden, dus je loopt het risico voor niets af te reizen.
Nederlands voetbal kijken - Reizigersbeoordelingen - Belushi's
Live tv - NPO 1
Populaire occasionsites zijn autoscout24. nl en mobile. de. Beperk het zoekgebied; vooral Duitsland is erg groot. Via de goed te specificeren zoekcriteria is het vinden van de gewenste auto vrij eenvoudig. Maar dan stap twee: telefoneren of mailen. En stap drie: kijken en proefrijden. Dat vereist enige talenkennis en organisatietalent.
Voor overige landen is dit nauwelijks te controleren. Controleer dan de tellerstand aan de hand van extra documenten, zoals het onderhoudsboekje en de keuringsformulieren. De risico’s van een teruggedraaide tellerstand is dat je te veel voor de auto betaalt. Ook kan het onderhoud te laat worden uitgevoerd, denk aan een distributieriem die na 100. 000 kilometer vervangen moet worden. Heeft de importauto een schadeverleden Wil je weten of de importauto een grote schade heeft gehad? Controleer dan de BPM (Belasting van Personenauto’s en Motorrijtuigen via de RDW. Na het invoeren van je kenteken kun je onder het tabje ‘fiscaal’ de BPM checken. Koop je een importauto met een catalogusprijs van enkele tienduizenden euro’s en betreft de BPM-waarde slechts enkele honderden euro’s? Dan weet je bijna zeker dat de auto met grote schade is ingevoerd.
Hierop moet je letten bij importeren van een auto Is de auto die je wilt echt niet te koop in Nederland? Weet je zeker dat je onder de streep voordeliger uit bent? Is de auto in kwestie een stuk goedkoper dan de gangbare (buitenlandse) marktprijs? Misschien heb je een gelukje, maar vrijwel altijd heeft die lage prijs een reden. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. Koop bij voorkeur bij een merkdealer.
Er zijn sites, bijvoorbeeld de RDW, die na het invoeren van het kentekennummer de Nederlandse historie laat zien. De buitenlandse historie is meestal onbekend. De ANWB krijgt echter vaak vragen of er websites bestaan waar je de internationale historie van een auto aan de hand van VIN-nummer kunt achterhalen. Helaas zijn er bij de ANWB geen sites bekend die een complete historie (onderhoud en schade worden vrijwel nergens geregistreerd) kunnen achterhalen. Zie bijvoorbeeld het antwoord van een van de ANWB-experts op een vraag hierover. Lage tellerstand op importauto, wat betekent dat? Is de tellerstand onwaarschijnlijk laag? Of de kilometerstand is teruggedraaid, is alleen te checken als de importauto uit België komt.
Auto importeren niet altijd gemakkelijk Het lijkt misschien een fluitje van een cent, het importeren van een auto. Maar dat is zeker niet altijd het geval. De administratieve afhandeling bij de import (of eigenlijk: de export) van een auto is per land nogal verschillend en niet overal even gemakkelijk. Dit artikel helpt je misschien al een aardig eind op weg, maar er zijn vele gespecialiseerde bedrijven die hulp bieden en zelfs de complete afhandeling verzorgen. Wat die service precies omvat, verschilt per aanbieder. Het mooiste is natuurlijk: de auto voor de deur op Nederlands kenteken. Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan, maar het kan veel rompslomp schelen. Importeer je bijvoorbeeld een speciale, oude Amerikaanse sportauto uit de Verenigde Staten, dan moet die in een container worden verscheept en in de haven worden ingeklaard et cetera.
Kijk live streaming tv uit Duitsland gratis online - Kijkdirect.nl
Nederlandse live-tv kijken in het buitenland - Consumentenbond
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Keuring*/kentekenonderzoek bij de RDW Belastingaangifte voor de verschuldigde rest-BPM Na ontvangst belastingaanslag deze direct betalen Na ontvangst kenteken (ca een week na betalen BPM) kentekenplaten laten maken Aanslag motorrijtuigenbelasting komt automatisch, verzekering dien je zelf te regelen * Heeft de auto nog een geldige keuring uit het land van herkomst, dan wordt deze overgenomen en is een volledige keuring (APK) dus niet nodig. Een importauto bij de handelaar of garage kopen? Je kunt bij een garage of bij een autohandelaar prima een importauto kopen, maar je kunt niet altijd het complete verleden van een importauto controleren. Het is daarom belangrijk kritisch te zijn.
Op deze zender kijk je vanavond live naar Nederland-Duitsland
Heb je een importauto op het oog? Deze checklist geeft je houvast tijdens de koop. Hoe herken ik een importauto? Bij een importauto let je in eerste instantie op de DET (datum eerste toelating op de weg) en de eerste datum afgifte van het Nederlandse kenteken. Deze informatie vind je op het kentekenbewijs of op de RDW-website. Is de kentekenplaat afgedekt of ontbreekt deze in de advertentie, dan kun je er bijna van uitgaan dat de aangeboden auto een importauto is. Je kunt ook op de Koerslijst van de ANWB checken of een auto wel of geen importauto is. Eerste eigenaar, klopt dat? In een advertentie staat vaak dat de auto van de eerste eigenaar is, maar dit is nauwelijks te checken.
Zoek vooraf al een paar mogelijke alternatieven in de buurt. Als je jouw geïmporteerde auto na verloop van tijd weer verkoopt of inruilt, kan de restwaarde lager zijn dan die van een origineel Nederlands exemplaar. De auto blijkt bij thuiskomst niet door de RDW-keuring te komen. Dat betekent extra kosten. Bij importauto’s is soms geen kogeldruk of aanhangermassa geregistreerd. Vaak is het dan niet mogelijk om legaal iets te trekken of om een drager te monteren. Als dit voor jou belangrijk is, kijk dan of dit vermeld wordt op het kentekenbewijs. Zelf een auto importeren in 5 stappen Is de auto eenmaal op Nederlandse bodem, dan zijn er nog een paar stappen nodig om een kenteken te krijgen.
Auto importeren uit Duitsland - Easy Import
Keuken Duitsland Goedkoper? l tips onderhandelen en meer